Sessie
Sociaal en economisch beleid: van data naar impact
Datum en Tijd
dinsdag 3 december 2024, 14:40 - 15:30
Beschrijving

Hoe goed lukt het ons om werkzoekenden en werkgevers aan elkaar te verbinden? Waar zitten de jonge, vernieuwende bedrijven in onze gemeente en wat hebben ze nodig? Met welke innovaties dragen wij bij aan de transities? Welke financieringskansen liggen er nationaal en Europees? Voor het goede gesprek met bestuurders, de gemeenteraad en andere stakeholders zijn datasets i.c.m. met AI en monitoring nodig. Maar om de impact van het beleid in beeld te krijgen, zijn duiding en aantrekkelijke visualisaties net zo belangrijk. Dat kan eenmalig, bij een beleidsdocument of -verantwoording, of continu. Jan Peter van den Toren van Birch en Martijn Panjer van Erac laten zien hoe je bij verschillende vragen die op een gemeente afkomen, de juiste data en AI-toepassingen kunt vinden en kunt inzetten voor beleid, financiering en verantwoording.

Session Type
Deelsessie ronde 2