Sessie
AI voor de beleidsmedewerker van de toekomst
Datum en Tijd
dinsdag 3 december 2024, 11:25 - 12:20
Beschrijving

De rol van beleidsmedewerkers bij gemeenten is cruciaal voor de ontwikkeling en uitvoering van gemeentelijk beleid. Maar hoe beweeg je als beleidsmedewerker mee met AI-ontwikkelingen? Welke concrete vragen moet je kunnen stellen over beveiliging, privacy en betrouwbaarheid om jouw gemeente ethisch en verantwoord de vruchten van AI te laten plukken, bijvoorbeeld voor een toepassing als Microsoft Copilot? Welke mogelijkheden voor persoonlijke dossiervorming, beantwoorden van schriftelijke vragen en notuleren zijn er nu al om het werk met AI eenvoudiger en leuker te maken? Tijdens deze sessie staan Shaiesta Gangadin en Mark Verschuren van AethiQs hierbij stil, maar zit de deelnemer ook zelf aan de knoppen van voor een eigen casus! De deelnemer maakt hierbij gebruik van een virtuele AI beleidsassistent.

Session Type
Deelsessie ronde 1